The Host – Stephenie Meyer

Nå har jeg nettopp avsluttet boka «The Host».

Stephenie’s andre roman som IKKE hører til Twilight-sagaen!

«Melanie Stryder refuses to fade away. The earth has been invaded by a species that takes over the minds of their human hosts while leaving their bodies intact and most of humanity has succumbed.
Wanderer, the invading ‘soul’ who has been given Melanie’s body, knew about the challenges of living inside a human: the overwhelming emotions, the too-vivid memories. But there was one difficulty Wanderer didn’t expect: the former tenant of her body, refusing to relinquish possession of her mind.
Melanie fills Wanderer’s thoughts with visions of the man Melanie loves – Jared, a human who still lives in hiding. Unable to separate herself from her body’s desires, Wanderer yearns for a man she’s never met. As outside forces make Wanderer and Melanie unwilling allies, they set off to search for the man they both love.
Featuring what may be the first love triangle involving only two bodies. (…)»

– fra baksiden av boka.

Jeg må si at The Host går Twilight en høy gang. Jeg tror mer på karakterene (husk at jeg er Twilight fan!!) og forholdene mellom karakterene føles mye mer ekte og sanne. Reisen til Wanderer «Wanda» er sterk og følelsesladet. Konfliktene med Mel er der hele tiden og ikke minst konfliktene med de overlevende menneskene, som har et grunnleggende hat for slike som Wanda. «Souls». «Parasites».
Men historien utvikler seg hele tiden og det tok ikke lang tid før jeg var like mye en del av «stammen» som Wanda etterhvert blir.
Og i de siste kapitlene gråt jeg både i sorg og glede, om hverandre. Jeg ble så knyttet til alle sammen! Og følelsene blir, helt naturlig, veldig konflikterende.

Og slutten skrek «EN BOK TIL! EN BOK TIL!» Jeg tror nok ikke det kommer en, men jeg TRENGER EN TIL!

Forfatter: Stephenie Meyer
Språk: Engelsk
Sider: 617
I den nye utgaven er det også et ekstra bonuskapittel! Må smuglese på jobb på mandag. 😉
Terningkast: 6!

5. april 2013 kommer filmatiseringen!! Jeg GLEDER meg!!!

2 thoughts on “The Host – Stephenie Meyer

  1. Kine sier:

    Det skal bli en trilogi i følge Meyer selv. Filmen tror jeg kommer på norske kinoer 5 april.

  2. Elin sier:

    Jeg liker veldig godt denne boka og mener den er mye bedre skrevet enn Twilight serien var. En av mine favoritt bøker og filmen var jo også veldig fin 🙂

Legg igjen en kommentar